Že od leta 2015 strokovni delavci Terapevtske skupnosti izvajamo preventivno akcijo "Kako se obvarovati pred zasvojenostjo", ki je namenjena učencem 5. razredov OŠ Škofja Loka-Mesto. Vsako leto to akcijo obišče med 90 in 100 otrok in njihovih učiteljev. Pri delavnicah, ki jih vodimo zaposleni, nam pomagajo naši uporabniki, ki ob tem dobijo tudi lastno izkušnjo socialne vključenosti.
Letos se bodo preventivnih delavnic udeležili 4 razredi učencev iz 5. razredov OŠ Škofja Loka –mesto, skupaj 94 učencev, ki jih bo spremljalo 6 učiteljic.
V letošnjem letu bomo učencem ponudili pestro izbiro delavnic in sicer vsak otrok se bo lahko udeležil 3 delavnic:
1. PEKA PIŠKOTOV: Učenci se seznanijo s procesom peke piškotov, od mešanja mase, izrezovanja z modelčki, peke in postrežbe. Spodbuja se sodelovalnost, organizacija, komunikacija, ustvarjalnost...
2. PRVA POMOČ: Učenci se seznanijo z zdravstveno oskrbo, ki jo dobi poškodovanec na kraju nesreče in je opravljena s preprostimi pripomočki in improvizacijo. Seznanijo se s postopkom pravilnega ukrepanja pri nudenju prve pomoči. Krepi se solidarnost in vrednote pomoči, zmanjšanje predsodkov in strahu, ter dvigovanje samozavesti pri nudenju prve pomoči in prepričanju o pomenu znanja prve pomoči.
3. USTVARJALNOSTI 1 (izdelovanje nakita): Učenci iz naravnih in umetnih materialov izdelujejo nakit kot so zapestnice, verižice, uhani. Spodbuja se samostojno in timsko delo, natančnost, sodelovanje...
4. USTVARJALNOSTI 2: Učenci iz naravnih in umetnih materialov izdelajo izdelek. Spodbuja se samostojno in timsko delo, ustvarjalno in konkretno mišljenje, vztrajnost, natančnost, ...
5. DELAVNICA S KARTICAMI (POGOVORNE KARTE)– Učenci se seznanijo z metodami sproščanja, prepoznavanja in izražanja čustev in vzpostavljanja globljega pogovora z uporabo vnaprej pripravljenih pogovornih kartic z odprtimi vprašanji. Spodbuja se razvoj čustvene inteligence, socialnih spretnosti in kritičnega mišljenja, saj kartice ponujajo vprašanja, ki spodbujajo pozitivno samopodobo, radovednost in empatijo. Krepi se zmožnost poslušanja, medsebojno zaupanje in moč vezi znotraj skupine.
6. GLASBENA DELAVNICA - Učenci se seznanijo z osnovami ritma, melodije in harmonije. Skozi petje, igranje na enostavne inštrumente in gibanje ob glasbi, razvijajo glasbeni posluh in ustvarjalnost. Spodbuja se izražanje čustev, timsko delo, poslušanje, koncentracija, ohranjanje glasbene dediščine in razvijanje smisla za estetiko.
7. ISKANJE SKRITEGA ZAKLADA: učenci bodo preko namigov iskali skriti zaklad. Krepi se sodelovalnost, iznajdljivost, …
8. ŠPORTNA DELAVNICA: Učenci bodo uživali in krepili sodelovalnost ter gibalne sposobnosti preko zanimivih iger v športu, kot so recimo: štafetne igre, poligoni, elementarne igre z žogo in brez, in spoznavanje osnov atletike. Krepi se motorika, vztrajnost, poštena igra (fair play), zdrav način življenja, prevzemanje odgovornosti in spoštovanje pravil.
Več: Društvo Projekt Človek, Janja Berčič, 041 289 626, janja.bercic@projektclovek.si